Sayfa 3 Toplam 9 Sayfadan BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu
Toplam 88 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 30 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Uzun sap bağlama ile kısa sap bağlama arasında ne gibi fark var ?

  1. #21
    Sekizlik Üye
    Üyelik tarihi
    20.Mart.2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    56
    Tecrübe Puanı
    9

    Standart Re: Uzun sap bağlamamı kısa sap bağlamamı?

    arkadaşlar bağlamada 30 dan fazla düzen vardır bunlardan bazıları misket, abdal, çöğür(kısa sap), bozuk düzen (uzun sap) ama bunlardan en yaygını günümüzde kısa sap bağlamadır ama saz çalmada hangisi diyorsanız tabiki uzun saptır çünkü uzun sapın 4000 yıllık bir geçmişi vardır ayriyeten bütün düzenler bu bağalamada yapılabilir bu kısa sap için söz konusu değil kısa sp arif sağın sesine uygun olması için sazına kelepçe taktırmayıp kestirmesi üzerine yayılmış bir çalgıdır. ses yönünden ama çok iyidir. yani anlayacağınız uzun sap bilmenin her halikarda faydası var

  2. #22
    Sekizlik Üye coupesportivo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Haziran.2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    97
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart UZUN SAP BAĞLAMA

    merhaba arkadaşlar bağlama dersine başlayacağım ancak hocam bana kısa sap bağlama ile başlamam gertiğini kısa sapla başlarsam daha iyi bağlama çalabileceğimi söylüyor sizce ne yapayım benim bağlamam uzun sap

    şimdiden teşekkürler

  3. #23
    Sekizlik Üye coupesportivo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18.Haziran.2009
    Yaş
    25
    Mesajlar
    97
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart Re: Uzun sap bağlama ile kısa sap bağlama arasında ne gibi fark var?

    hocam ben bağlama dersi almak istiyorum ve bi uzun sap bağlamam war bana ders verecek olan haco ise kısa sap bağlama ile başlarsan ileride uzun sap bağlama çalarken performasını daha da yükselte bilirsin ? sizce bu doğrumu

  4. #24

    Erdal Ibili

    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2005
    Nereden
    Viyana
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5,654
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Re: Uzun sap bağlama ile kısa sap bağlama arasında ne gibi fark var ?

    Alıntı coupesportivo Nickli Üyeden Alıntı
    hocam ben bağlama dersi almak istiyorum ve bi uzun sap bağlamam war bana ders verecek olan haco ise kısa sap bağlama ile başlarsan ileride uzun sap bağlama çalarken performasını daha da yükselte bilirsin ? sizce bu doğrumu
    aslinda tam tersi Uzun Sap baglamada perde araliklari genistir buda parmaklarinin gelismesinde baya sana yardimci olacaktir.
    eger uzun Sap Kursu veriliyorsa Uzunla basla daha sonra kisayi kendin desifre edersin.
    Dikkat

    Resmi Hesaplarımız Lütfen Abone ve takip edin
    Facebook Fan Sayfamız
    Instagram
    Twitter
    Youtube

  5. #25
    VIP Üye emo338 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.Haziran.2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    294
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart Re: UZUN SAP BAĞLAMA

    sakın kısa sapta nıce yeteneklı arkadaslar var ama uzunu elıne alınca atıyoırlar bıur kenara bağlama uzunla baslar sahnelerdekı cok ıyı kısa calanların tarıhıne bek hepsı uzun sapla baslamıstır orneğin musa eroğlu zamanında lakabı ruzgar musayken hızından dolayı radyoda gunaydın proğramı yapardı ve uzunla acılıs yapardı orneklerı coğaltabılırız mesela ben daha ısayı elıme almadım uzunla ugrasıyorum bır yıldır ama kısa akorduna cekınce bırseyler cıkıyor yanı uzun senı kısaya hazırlıyor ama kısayla baslayan arkadaslarım var uzunu elıne alınca cok yabancı bır enstruman gıbı gelıyor sunu unutma baglamada temel uzunla atılır dınle sozumu uzunu yarılayınca kısada cok yol almıs olacaksın fark etmesende unutma sakın kesınlıkle uzunla basla ıkı yıl uğras sonra kısaya gec bak gor neler oluyor hala burda olursamda bana da tesekkur edersın dınlersen sozumu

  6. #26

    Erdal Ibili

    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24.Şubat.2005
    Nereden
    Viyana
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5,654
    Tecrübe Puanı
    10

    Standart Re: UZUN SAP BAĞLAMA

    aynen emoya katiliyorum bu soru defalarca sorulmustu ve ben kisa caldigim ve egitimi aldigim halde arkadaslara madem yeni basliyacaksiniz bence uzundan baslayin uzun bu isin babasidir
    kisada anasi oluyor :d hadi curada cocuklari :P
    divan? oda dedesi olsun:P sevgilerle :d
    Dikkat

    Resmi Hesaplarımız Lütfen Abone ve takip edin
    Facebook Fan Sayfamız
    Instagram
    Twitter
    Youtube

  7. #27
    Dörtlük Üye
    Üyelik tarihi
    18.Mayıs.2010
    Yaş
    22
    Mesajlar
    6
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart kısa sap mı uzun sapmı

    arkadaşlar saz kursuna daha yeni başlıcam fakat hangisiile başlıcağım konusunda bir fikrim yok uzun sapmı kısa sapmı çalanlardan fikirlerini istiyorum(ben daha çokböyle ahmet kaya eftelya vb şarkıları çalmak istiyorum)

  8. #28
    Onaltılık Üye justaspike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.Mart.2010
    Nereden
    ankara
    Yaş
    29
    Mesajlar
    430
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart Ynt: kısa sap mı uzun sapmı

    Ben bi taraftan kirikkale keskin bi taraftan kirsehr kamanliyim benim yore turkulerim uzun sapda icra edildgi icin uzunsap caliyorm, sn nerelisn ve ne calmak istiyosn ona gre tercih yap

  9. #29
    Dörtlük Üye
    Üyelik tarihi
    18.Mayıs.2010
    Yaş
    22
    Mesajlar
    6
    Tecrübe Puanı
    0

    Standart Ynt: kısa sap mı uzun sapmı

    sağol teşekkür ederim ben malatyalıyım oyörelerin müzikleri anlatabildim değilmi erzincan malatya o bide ben 15yaşındayımacaba geçkalmış olabilirmiyim çalmak için

  10. #30
    Onaltılık Üye justaspike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26.Mart.2010
    Nereden
    ankara
    Yaş
    29
    Mesajlar
    430
    Tecrübe Puanı
    8

    Standart Ynt: kısa sap mı uzun sapmı

    23yasindayim waktim cok az mubala olsun degl kosarak gidiyorum saz calmaya, we yardm edenim yok, senin icin gec olmasi mumkun degil. Senin yoren icin baglama uygun olsa gerek ustalar daha iyi bilir.

Sayfa 3 Toplam 9 Sayfadan BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Benzer Konular

  1. Uzun ve Kısa Sap- BAĞLAMA EĞİTİMİ -Düzenler ve Tavırlar
    Konu Sahibi redmarduk Forum NOTA KITAPLARI
    Cevap: 14
    Son Mesaj : 29.Ağustos.2014, 20:15
  2. Cevap: 10
    Son Mesaj : 24.Eylül.2013, 00:22
  3. Uzun bağlama kısa bağlama
    Konu Sahibi alico413 Forum Uzun Sap ( Kara Düzen )
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 24.Aralık.2010, 04:19

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •